Dinimizde insanı kötülüklere iten zaaflar ve alışkanlıklarkonusunda yasaklayıcı hükümler bulunmaktadır. Bu hükümlere uyabilenler âhiretlerini kurtardıkları gibi, dünyalarını da kurtarıyor; gittikçe yaygınlaşan olumsuz alışkanlıklardan kendilerini ve çocuklarını da muhafaza ediyorlar.
Cenab-ı Hak'kın ikazına
kulak verelim:
"Zinaya yaklaşmayın. Zira o, bir hayâsızlıktır ve çok kötü bir
yoldur." (1)
Cenab-ı Hak "Zinaya yaklaşmayın!.." diyor. "Zina yapmayın!" demiyor, "Yaklaşmayın!" diyor. Onun için İslam alimleri zinaya vesile olabilecek, davetçilik mânâsına gelebilecek, tahrik ve teşvikçi görüntüleri yasaklayan din, müstehcene bakılmasını da caiz görmüyorlar. Çünkü asıl mesele yaklaşmamaktadır. Yaklaşmazsanız kurtulmanız kolay olur. Yaklaştıktan sonraki gelişmelere dayanmanız zorlaşır, ateşe yaklaşanın içine düşmesi gibi bir sonuç çıkabilir.
Cenab-ı Hak bakma konusunda diğer bir ikazında şöyle buyuruyor:
"Mü'min erkeklere söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar.... Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, " (2)
Sofiyeden
Şiblî (k.s.)'ye:
"Ne demektir? diye sormuşlar, demiş ki:
"Baş gözlerini haramlardan, kalp gözlerini Allah'tan gayri şeylerden
çeksinler." (3)
Gözler müstehcene nazar etmekten sakınılmalı ki hayaller tertemiz
olsun,
zihinler kirlenmekten korunsun. Sadece kafa gözlerini kapamakla,
sakınmakla
kalınmamalı, haramlar hayallere dahi alınmamalı, hayaller bile
korunmalı diyor
büyükler.
Bu konudaki görüşler,
Ahmed Şahin:
Gözle bakış konusunda neden bu kadar israrlı ikaz ediliyor insanlar? Çünkü bütün günahlar, ahlâkî bozulmalar müstehcene bakışla başlar, bakışın israrıyla gelisir, sonra fiilî günaha dönüşür. Üstelik gözler baktıklarının resimlerini de çeker, hayal arşivinde depo eder. Nereye gitse, nerede olsa artık çektiği bu resimler, hayal âleminde gözlerinin önündedir. Öğrenciyse dersine çalışamaz, isçiyse mesleğine tam yönelemez, fikir adamıysa zihnini toparlayamaz, derken her konuda gerileme ve düşüş söz konusu hale gelir. Bu duruma düşmemek için din, müstehcene karşı yasaklar koyar, mensuplarını böylesine gerilemelere düşmekten kurtarır. (4)Ali Rıza Demircan:
...
cinsel tahrik amacı olsun veya olmasın İslam'a göre çıplaklığın
sınırları içine
girecek resim ve film çektirmek ve çekmek haramdır. Bu resim ve
filmlere bakmak
ve ve bunları pazarlamak da haramdır.
Haramdır, çünkü doğrudan çıplaklıkla resim ve film aracılığıyla çıplaklık temelde aynı gayr-ı meşrû amaca yöneliktir. Fark yalnızca tesir bakımındandır. Bizat çıplaklık, bilvasıta çıplaklıktan şüphesiz daha tesirlidir. Ancak bilvasıta çıplaklıkda da yaygınlık ve süreklilik vardır. Kaldı ki İslam'da bir söz, davranış ve iş haram kılındıysa, değil onun yansıyan etkili şekli, onunla ilgili bütün eylemler de haram olur.
.... haram
sınırlar aşılarak, "sanat sanat içindir" anlayışıyla yapılacak
fotmodelliği de, film çalışmaları da haramdır. Pek tabii ki doğrudan
cinsel
sömürü amacıyla yapılan çalışmalar daha katmerli ve çok yönlü haram
olur.
....
İslam Dini insanlarıncinsel istikrarı ve mutluluğunu amaçladığı ve
cinsel alnda
da kulluk yapmalarını dilediği için cinsel haramlara götürecek sözleri,
yazılar, resimleri ve filmleri yasaklamıştır. Yasakladığı bu suçların
faillerine hem dünyada hem de ahirette cezalar düzenlemiştir. (5)
İzahlı Kadın İlmihali'nden özetle:
...gazete ve dergilerdeki müstehcen resimler ile televizyondaki
açık
görüntüler gerçek değil, resim ve hayal olduğu için onlara bakmak
hakiki kadın
vücuduna bakmak gibi sayılmazsa da müstehcen resim ve görüntüler,
insanları
tahrik etmekte, din ve ahlak üzerinde bozucu bir tesir yapmaktadırlar.
Fitne
uyandıran ve ahlakı bozan böyle müstehcen resim ve görüntülere kimse
helal
diyemez.
Avret sayılan yerlerin resim haline getirilmiş şekli de, cinsel
duyguları
uyandırabileceği gibi, ancak bunun canlısı kadar olmayacağı
açıktır. Bu
konuda film ise, resimle canlısı arasında bir yerde olacaktır. Bu
konuda
haramlılığın sebebini akıl kavramaktadır. O daçok az da olsa
gerçek
zinaya yaklaştırmasıdır. Halbuki Allah (cc) zinaya, yapmayı değil,
yaklaşmayı
bile yasaklamaktadır. (6)
Sorularla İslamiyet İslam Fıkhı Ansiklopedisinden özetle:
Önce çıplak resimleri sadece kadın resmi diye sınırlamamak lâzım.
Çıplak
resimler kadının olursa günah, erkeğin olursa mahzursuz diye bir şey
yoktur.
Avret sayılan uzvun açılması ve bakılması, kimden olursa olsun haramdır
ve
günahtır. Ancak haramlık ve günah en mahrem noktalara yaklaştıkça artar
ve
ağırlaşır. Diğer yönden, zaruret yokken avret sayılan yerlerinin
fotoğrafını
çektirip teşhir edilmesine izin vermenin bir haram ve bir günah
olduğunda şüphe
yoktur. Böyle olan resimlere bakmaya gelince, bunun; canlısına bakmak
kadar ağır
günah olmadığı da açıktır. Ancak bunu, berikinin hafif olduğunu
ânlatmak için
değil; aralarında fark bulunduğunu anlatmak için söylüyoruz.
Din kitaplarında deniyor ki:
Kadınların bakılması haram olan yerlerine şehvetsiz de bakmak haram olduğu halde, aynadaki veya sudaki görüntülerine şehvetsiz bakmak haram değildir; çünkü, kendileri değil, akisleri, benzerleri görülmektedir. Resimleri, kendileri değildir. Bunları görmek, kendilerini görmek olmaz. Resimlerine, TV'deki görüntülerine bakmak, aynadaki görüntüsüne bakmak gibidir. Hepsine şehvetsiz bakmak caizdir. Fakat, şehvet ile bakmak veya şehvete sebep olacak görüntülerine bakmak haramdır.
Demek ki, kadının avret yerlerine şehvetsiz bakmak haram olduğu halde, bunların resimlerine ve TV'deki görüntülerine şehvetsiz bakmak haram değil, mekruhtur. Pornoya şehvetsiz bakmak da haramdır. Çünkü şehvete sebep olacak görüntüdür.
Bütün bunlara göre : Avret sayılan yerlerin resim haline getirilmiş şekli de, cinsel duyguları uyandırabileceği, ancak bunun canlısı kadar olmayacağı açıktır. Bu, konuda hareketli resim, yani film ise, resimle canlısı arasında bir yerde olacaktır. Her ne kadar Ibn Âbidîn "resim haline getirilmiş avret yerlere bakmanın mahzuru konusunda bir şey bulamadım; diyorsa da, bu konudaki haramlığın sebebini akıl kavramaktadır. O da çok uzaklardan ve çok az da olsa gerçek zinaya yaklaştırmasıdır. Halbuki, Allah (c.c.) zinaya, yapmayı değil, yaklaşmayı bile yasaklamaktadır. Bu sebep çıplak resimlere bakmakta da az da olsa vardır. Öyleyse bu da o ölçüde mahzurlu olmalıdır. Filimler ise, değindiğimiz gibi, bundan bir derece daha ilerdedir. (7)
Çıplak Erkek Resminin Sakıncası Var mı?
Çıplak resimleri sadece kadın resmi diye sınırlamamak lazımdır. Çıplak resimler kadının olursa günah, erkeğin olursa mahzursuz diye bir şey yoktur. avret sayılan uzvun açılması ve bakılması, kimden olursa olsun haramdır ve günahtır. Ancak haramlık ve günahlık en mahrem noktalara yaklaştıkça artar ve ağırlaşır. Böyle olan resimlere bakmaya gelince, bunun, canlısına bakmak kadar ağır günah olmadığı da açıktır. Ancak bunu, berikinin hafif olduğunu anlatmak için değil, aralarında fark olduğunu anlatmak için söylüyoruz.(6)
Kaynaklar:
1) İsra,
32
2) Nur,
30,31
3) Elmalı
Tefsiri, Nur, 30
4) Müstehcene
Bakmanın
Hükmü, Ahmed Şahin
5) İslama Göre Cinsel Hayat -2, Ali
Rıza Demircan, Eymen
Yayınları, Sayfa 104-105, 2002
6) İzahlı Kadın İlmihali, Asım Uysal,
Mürşide Uysal, Uysal
Yayınevi, Sayfa 402-403, 2001
7) Sorularla
İslamiyet İslam Fıkıh Ansiklopedisi, Çıplak Resim
Yorum Gönder